^

logo

Audycje muzyczne - otwórz plik

Termin realizacji zadań do 31 marca 2020 r. nadsyłanie prac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne

Drogi Uczniu,
dzisiejsza lekcja jest poświęcona na uzupełnienie zaległości lub poprawienie błędów z poprzednich zajęć. Wszystkie lekcje muszą zostać uzupełnione do dn. 15.04.2020 r. włącznie, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

W przypadku braku kompletu materiału zostanie/ną wystawiona/ne stosowna/e ocena/y.

Audycje muzyczne

Drogi Uczniu,
temat dzisiejszych zajęć to Sonata barokowa. Zapoznaj się z treścią podręcznika na str. 54–55 (do zagadnienia „Allegro sonatowe”) oraz przeczytaj notkę nt. basso continuo (ważne pojęcie!) umieszczoną na stronie internetowej http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/terminy/basso-continuo

Następnie wysłuchaj przykładów:

https://www.youtube.com/watch?v=ozEfJugPMe4 (sonata kościelna)

https://www.youtube.com/watch?v=y5PiOgTzk-k (sonata świecka)

Audycje muzyczne

Drogi Uczniu,

temat dzisiejszych zajęć to Allegro sonatowe. Przeczytaj str. 55-56 w podręczniku (do „Klasyczne sonaty i sonatiny”). W dalszej kolejności wysłuchaj przykładu muzycznego:

https://www.youtube.com/watch?v=YU3b723XEVY

Sporządź w zeszycie notatkę, obejmującą najważniejsze informacje. Wyniki swojej pracy wyślij do  30.04.2020 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne
Drodzy uczniowie,

proszę o poświęcenie dzisiejszych zajęć na uzupełnienie zaległości. Od 04.05.2020 r. nie będę sprawdzał zaległych prac.

Audycje muzyczne
Drogi Uczniu,
dzisiejszy temat to "Gatunki muzyki instrumentalnej - klasyczna sonata, sonatina i symfonia". Zapoznaj się z treścią podręcznika ze str. 56-57, a następnie przeczytaj treści ze stron www:
Posłuchaj przykładów muzycznych:
cz I od 00:00
cz. II od 06:47
cz. III od 15:15
cz. I od 0:32
cz. II od 11:48
cz. III od 21:30
cz. IV od 25:36

Sporządź notatki z lekcji, zapisując w zeszycie najważniejsze informacje nt. trzech opisanych gatunków. Wyniki swojej pracy prześlij do 14.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne 22.05.2020

Drogi Uczniu,
tematem dzisiejszych zajęć jest koncert solowy. Proszę przeczytać temat na stronie 59-60 w podręczniku (również informacje w dymkach). Zrób krótką notatkę, w której zawrzesz informacje, z jakich części składa się koncert oraz czym jest kadencja.
Zachęcam do wysłuchania Koncertu fortepianowego D-dur J. Haydna

Dla chętnych - bardzo docenię, jeśli ktoś zechce podzielić się swoimi wrażeniami nt. tego nagrania.
Wyniki pracy prześlij do 28.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne 29.05.2020

Drogi Uczniu,
proszę o przeczytanie treści podręcznika ze stron 65-66. Zapoznaj się tam z: nokturnem, preludium, etiudą oraz ze scherzem.
Następnie wysłuchaj przykładów:
Który z utworów i dlaczego podobał Ci się najbardziej? Zapisz krótkie uzasadnienie.

Wyniki prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 04.06.2020 r.

Audycje muzyczne 05.06.2020

 

Drogi Uczniu,
proszę o przeczytanie treści podręcznika ze stron 66 -. Zapoznaj się tam z: kaprysem, impromptu, fantazja, rapsodia. Następnie wysłuchaj przykłady muzyczne:
Który utwór najbardziej Ci się podobał? Odpowiedź uzasadnij.
Wyniki pracy prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 11.06.2020 r.
Na wszelkie zaległości czekam do 11.06.20 r. Ich nieuzupełnienie wpłynie na ocenę końcową.

Kształcenie słuchu - otwórz plik

Termin realizacji zadań do 31 marca 2020 r. nadsyłanie prac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,
zapoznaj się z filmami:
https://www.youtube.com/watch?v=KK9sh9J5ajs (przypomnij sobie, że - oprócz taktów ćwierćnutowych, czyli 2/4, 3/4, 4/4, 5/4, istnieją również takty ósemkowe, czyli takie, w których to ósemka, a nie ćwierćnuta, jest główną wartością; najważniejsze takty ósemkowe to: 3/8, 6/8 -> zignoruj informacje w filmie o takcie 2/8 i 4/8).
Wypisz wszystkie grupy rytmiczne w taktach ósemkowych.
Następnie zapoznaj się z zasadami grupowania w taktach ćwierćnutowych i ósemkowych. Wszystkie ćwiczenia przepisz do zeszytu. Pamiętaj, by przepisać również przykład, który trzeba rozwiązać, a nie jedynie samo rozwiązanie.
Wyniki swojej pracy prześlij do 03.04.2020 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kształcenie słuchu
Drogi Uczniu,
przypomnij sobie poprzednią lekcję. Po pobraniu pliku załączonego do obecnej lekcji, rozwiąż zadanie 5. W razie potrzeby, obejrzyj ponownie filmy nt. grupowania wartości.
Po wykonaniu zadania - naucz się płynnie wystukiwać powstałe rytmy. Następnie - wykorzystując rytm ujęty w takcie 3/4 - zrealizuj go głosem, śpiewając przy tym gamę A-dur (na przemian w górę, w dół, w górę i w dół).
Zrealizuj zadanie 3 str. 96 (podręcznik) - dwa pierwsze przykłady.
Wyniki swojej pracy (zadanie 5 z załączonego pliku oraz zadanie 3 z podręcznika) prześlij do dn. 08.04.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Realizacja ćwiczenia rytmicznego oraz śpiewanie gamy A-dur w rytmie z zad. 5 zostanie sprawdzone po powrocie na zajęcia stacjonarne.
Kształcenie słuchu
Drogi Uczniu,
dzisiejsza lekcja jest poświęcona na uzupełnienie zaległości lub poprawienie błędów z poprzednich zajęć. Wszystkie lekcje muszą zostać uzupełnione do dn. 15.04.2020 r. włącznie, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

W przypadku braku kompletu materiału zostanie/ną wystawiona/ne stosowna/e ocena/y.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,

zapisz dwa dyktanda melodyczno-rytmiczne. Pierwsze jest zachowane w tonacji C-dur, w takcie 2/4:

https://www.youtube.com/watch?v=IdU6J6eL_Fc

Drugie dyktando zachowane jest w tonacji Es-dur, w takcie 3/4:

https://www.youtube.com/watch?v=PtGr98FLLyg

Pamiętaj o zapisaniu rytmu w obu dyktandach. Pierwszy takt jest zapisany, dlatego bez większego problemu będziesz podążać za pulsem dyktanda. Staraj się, słuchając, zapamiętywać jak najwięcej. Wykorzystuj swoją pamięć muzyczną. Powodzenia!
Po zapisaniu, sprawdzeniu błędów i ewentualnym ich poprawieniu, zaśpiewaj oba dyktanda.

Wyniki swojej pracy prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 21.04.2020.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,
wykorzystaj stronę www.dur-moll.pl – rozpoznaj 10 interwałów i 10 trójdźwięków w przewrotach (z wyłączeniem trójdźwięków zmniejszonych w przewrotach). Każde ćwiczenie wykonaj trzykrotnie. Wykonaj zdjęcie wyników oraz prześlij jeden najlepszy z interwałów i jeden najlepszy z trójdźwięków. Przed przystąpieniem do rozpoznawania – powtórz sobie brzmienie interwałów.

Następnie otwórz podręcznik na stronie 26, podpisz miary taktów w zadaniu 10 i 11 oraz wystukaj zad. 10 – lewa ręka dolny rytm, prawa – górny.
Wyniki swojej pracy prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 24.04.20 r.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,

wykorzystaj stron http://www.dur-moll.pl/fortepian.htm  – rozpoznaj 10 interwałów (wyłącz "tryton"). Ćwiczenie wykonaj trzykrotnie. Wykonaj zdjęcie wyników oraz prześlij najlepszy. Przed przystąpieniem do rozpoznawania – powtórz sobie brzmienie interwałów.

W ramach kolejnej części zajęć - powtórz treści wszystkich poprzednich zajęć.
Wyniki prześlij do dn. 28.04.2020 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu

Drodzy uczniowie,

proszę o poświęcenie dzisiejszych zajęć na uzupełnienie zaległości. Od 4.05.2020r. nie będę sprawdzał zaległych prac.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu, wejdź na stronę http://www.dur-moll.pl i wykonaj następujące ćwiczenia (po 15 przykładów):
- rozpoznawanie interwałów (włączone wszystkie: od prymy do oktawy),
- "interwały na pięciolinii" (włączone wszystkie: od prymy do oktawy),
- "jaka to tonacja?".
Następnie powtórz wiadomości o przewrotach trójdźwięków:
zbuduj trójdźwięki, które ukazane są w nagraniu (materiał od 4. minuty filmu).
Wyniki swojej pracy prześlij do 08.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kształcenie słuchu
Drogi Uczniu,
pora na usystematyzowanie wiedzy nt. trytonu i jego rozwiązania, dlatego - przypomnijcie sobie ten temat. Proszę o uważne zapoznanie się z załączonym plikiem, a następnie - zapisanie najważniejszych informacji w zeszycie. W dalszej kolejności - rozwiąż zadanie 1 na s. 53 (podręcznik "Nasza muzyka" cz. 4), obejrzyj film:  https://www.youtube.com/watch?v=a6PQNR2NWDI i - rozwiąż zadanie 3/53.

Wyniki swojej pracy prześlij do 12.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Plik

Kształcenie słuchu 12.05.2020

Drogi Uczniu,
w ramach dzisiejszych zajęć proszę zapisać dyktando melodyczno-rytmiczne. Ściągnij plik graficzny, w którym wypełnione są niektóre miary taktów - będzie łatwiej. Dyktando zawarte jest w pliku muzycznym. Zachowane jest ono w tonacji d-moll, w takcie 4/4; rozpoczyna się przedtaktem (jest już on zapisany). Puls podany został na początku nagrania. Pisząc, zwracaj uwagę na: czy melodia porusza się "po gamie", czy powtarza się jakiś dźwięk, czy słyszalny jest fragment jakiegoś trójdźwięku, a może w melodii mamy jakiś większy skok?
Po zapisaniu dyktanda proszę o jego zaśpiewanie. Powodzenia!

Wyniki pracy prześlij do dn. 14.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nagranie


Kształcenie słuchu 19.05.2020

Drogi Uczniu,
w ramach dzisiejszych zajęć proszę ściągnąć pliki i wykonać zadania:
- przypomnieć sobie brzmienie trytonu (zaśpiewaj go),
- drugie nagranie obejmuje 10 interwałów - do rozpoznania i zapisania,
- trzecie nagranie obejmuje 8 akordów (uwaga - trójdźwięki durowe i molowe mogą być w przewrotach, dodatkowo może pojawić się dominanta septymowa, trójdźwięki zmniejszone i zwiększone) - do rozpoznania i zapisania,
- czwarte nagranie obejmuje dyktando rytmiczne w takcie 3/4 - do zapisania są trzy takty; przypomnij sobie więc grupy rytmiczne wykorzystywane w taktach ćwierćnutowych - dzięki temu będzie Ci łatwiej.
Wystawię z tego ocenę, więc proszę o koncentrację. Jeśli ktoś chce poćwiczyć interwały/akordy przed rozwiązywaniem zadań - polecam stronę http://www.dur-moll.pl

Wyniki pracy prześlij do 22.05.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Akordy

Dyktando rytmiczne

Interwały

Tryton

Kształcenie słuchu 22.05.2020

Drogi uczniu!!
proszę o poćwiczenie realizowania rytmu w taktach ćwierćnutowych i ósemkowych:
ćw. 6 str. 25,
ćw. 14 str. 27,
ćw. 17 str. 27 (do wyboru jeden głos - albo ten z laseczkami do góry, albo ten z laseczkami do dołu).
Zwróć uwagę, aby ćwiczenia realizować płynnie, bez przerw. Nagraj telefonem, jak realizujesz dwa najlepiej wychodzące Ci ćwiczenia. Pamiętaj, aby podać na początku puls. Wystawię za to ocenę.
Wyniki swojej pracy prześlij do dn. 26.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dla chętnych ćw. 11 str. 26 (prawa ręka, długopisem - wartości z laseczkami do góry, lewa ręka, dłonią - wartości z laseczkami do dołu). Można otrzymać za to ocenę 6.

Kształcenie słuchu 26.05.2020

Drogi Uczniu,

proszę o ściągnięcie plików, a następnie - rozwiązanie zadania 11 ze strony 53. W jakiej tonacji zapisane jest dyktando? Zapisz w zeszycie triadę harmoniczną tej gamy oraz - zaśpiewaj ją.

Wyniki pracy prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 29.05.2020 r.

Plik

Kształcenie słuchu 29.05.2020

Drogi Uczniu,

pora odświeżyć sobie tematy z czwartej klasy. Czy pamiętasz, czym jest progresja? Warto o niej pamiętać - często pojawia się w dyktandach melodyczno-rytmicznych i może ułatwić ich zapisywanie.

Obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=QLN519i0Giw

a następnie zrealizuj ćwiczenia:

https://www.youtube.com/watch?v=6GHNe25kxa0

Odpowiedzi zapisuj w zeszycie. Wyniki swojej pracy prześlij do 02.06.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu 02.06.2020

Drodzy Uczniowie,

wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka! :) Z tej okazji nic Wam nie zadaję.

Proszę jedynie o utrwalenie wiadomości z ostatnich zajęć zdalnych.

Uczniów, którzy mają zaległości - a w szczególności tych zagrożonych - proszę o niezwłoczne uzupełnienie lekcji.

Kształcenie słuchu 05.06.2020

Drogi Uczniu,
spróbujemy nauczyć się nowej rzeczy - chromatyzacji gamy. Bardzo proszę - przeczytaj treści ze strony 88 w podręczniku. Najpierw uważnie zapoznaj się z tym, czym są dźwięki diatoniczne (czyli gamowłaściwe), a czym dźwięki alterowane (czyli zmienione chromatycznie). W dalszej kolejności zwróć uwagę na to, czym jest chromatyzowanie gamy (przypominam: półton chromatyczny omawialiśmy przy okazji enharmonii - str. 72).
Dokonaj próby chromatyzacji gamy G-dur regularnie oraz nieregularnie.
Wyniki prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 09.06.2020 r.

Na wszelkie zaległości czekam do 11.06.20 r. Ich nieuzupełnienie wpłynie na ocenę końcową.

Kształcenie słuchu 09.06.2020

Drogi Uczniu,

gratuluję Ci, jeśli wszystkie lekcje zrealizowałeś. Sprawdź. Jeśli nie - przypominam, że na zaległości czekam do 11.06.2020 r. Po tym terminie wystawiam oceny.

Kształcenie słuchu 23.06.2020

Drodzy Uczniowie, 
zachęcam do wykorzystania strony  http://www.dur-moll.pl - możesz tam doskonalić swoje umiejętności słuchowe (rozpoznawanie interwałów, trójdźwięków). Jeśli chcesz sobie powtórzyć jakieś tematy, polecam skorzystać z kanału Muzyczna Przygoda na YouTube:

Wybierz numer lekcji odpowiadający zagadnieniu, z którym nie czujesz się pewnie. Film obejrzyj uważnie.

 

Copyright © 2020 Publiczna Szkoła Muzyczna I stopnia w Górsku