^

logo

Audycje muzyczne - otwórz plik

Termin realizacji zadań do 31 marca 2020 r. nadsyłanie prac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne

Drogi Uczniu,
dzisiejsza lekcja jest poświęcona na uzupełnienie zaległości lub poprawienie błędów z poprzednich zajęć. Wszystkie lekcje muszą zostać uzupełnione do dn. 15.04.2020 r. włącznie, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

W przypadku braku kompletu materiału zostanie/ną wystawiona/ne stosowna/e ocena/y.

Audycje muzyczne

Drogi Uczniu,

kontynuujemy zagadnienia związane z epoką klasycyzmu w muzyce. Dziś zapoznaj się z Klasykami Wiedeńskimi, czyli z J. Haydnem, W. A. Mozartem oraz L. van Beethovenem. Obejrzyj filmiki oraz wypisz w zeszycie po 10 faktów z życia tych  kompozytorów.

https://www.youtube.com/watch?v=tjBzhYxRquk

https://www.youtube.com/watch?v=4YgjYCKCcDs

https://www.youtube.com/watch?v=lppCMwKp-r4

Wyniki swojej pracy prześlij do 21.04.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne

Drogi Uczniu,
zapoznaj się z e-podręcznikiem nt. klasycyzmu. Nie pomijaj żadnych nagrań – koniecznie je wysłuchaj w całości. Wypisz najważniejsze informacje w zeszycie. Następnie wykonaj ćwiczenia.
https://epodreczniki.pl/a/kalendarium-epoki---klasycyzm/DJu1cqWd9
Wyniki swojej pracy (sporządzone notatki oraz zdjęcia wykonanych zadań) prześlij do dn. 30.04.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne
Drodzy uczniowie,

proszę o poświęcenie dzisiejszych zajęć na uzupełnienie zaległości. Od 04.05.2020 r. nie będę sprawdzał zaległych prac.

Audycje muzyczne

Drogi Uczniu,
dzisiejszy temat to "Muzyka epoki romantyzmu - wprowadzenie". Zapoznaj się z treścią podręcznika ze str. 171-172 oraz z filmem: https://www.youtube.com/watch?v=SCX5I-WAg_c&t=1185s

Wypisz najważniejsze informacje nt. muzyki romantycznej. Wyniki swojej pracy prześlij do 14.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne 14. 05. 2020

Drogi Uczniu,
przed Tobą ciąg dalszy romantyzmu. Zaczniesz dziś zapoznawać się z najważniejszymi kompozytorami tej epoki. Pierwszymi będą: Franciszek Schubert, Fryderyk Chopin. Proszę przeczytać treść podręcznika ze stron 173 - 176 oraz zapoznać się z nagraniami:
utwór do wysłuchania(pieśń "Małgorzata przy kołowrotku"): https://www.youtube.com/watch?v=d9ClvNQEc28
utwór do wysłuchania (Polonez A-dur op. 40 nr 1): https://www.youtube.com/watch?v=CrTlpMiiHfE

Zapisz w zeszycie po 10 faktów z życia Schuberta i Chopina.
Wyniki prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 21.05.20 r.

Audycje muzyczne 21. 05. 2020

Drogi Uczniu,
kontynuujemy zapoznawanie się z kompozytorami romantyzmu. Proszę przeczytać treści z podręcznika ze str. 177 (G. Verdi), 181-182 (P. Czajkowski) oraz obejrzeć filmik:
PIOTR CZAJKOWSKI

W zeszycie wypisz 10 najważniejszych informacji nt. Czajkowskiego. Wyniki pracy prześlij do 28.05.20 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne 28. 05. 2020
Drogi Uczniu,
w ramach dzisiejszych zajęć zapoznaj się z sylwetką polskiego kompozytora romantyzmu. Zapoznaj się z opisem ze str. 179-180 w podręczniku oraz obejrzyj film:

Zapisz w zeszycie pięć faktów, które zapamiętałeś po obejrzeniu filmu i przeczytaniu notki w podręczniku. Wyniki pracy prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 04.06.2020 r.

Audycje muzyczne 05. 06. 2020

Drogi Uczniu,
dziś zapoznasz się z pojęciem impresjonizmu w muzyce. Jest to ważny kierunek w muzyce, dlatego proszę o dokładne przeczytanie notatki na muzykotekaszkolna.pl oraz wysłuchanie przykładów muzycznych, które są tam dodane.
Zapisz w zeszycie 5 najważniejszych informacji nt Debussy'ego oraz kilka zdań Twoich odczuć po wysłuchaniu utworu "Claire de lune".
Wyniki prześlij do 11.06.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na wszelkie zaległości czekam do 11.06.20 r. Ich nieuzupełnienie wpłynie na ocenę końcową.

Audycje muzyczne 25. 06. 2020

Drodzy Uczniowie, 
zachęcam do obejrzenia filmu nt. muzyki XX wieku. Dzięki niemu nauczycie się wielu ciekawych rzeczy. 
Życzę udanych wakacji

 


Kształcenie słuchu
Proszę o wysłuchanie na youtube filmiku o grupowaniu wartości rytmicznych w taktach ćwierćnutowych:
oraz ósemkowych:
oraz ćwiczenia z przekształcania taktów z taktu 3/4 na 6/8 pod adresem:
i ćwiczenia z przekształcania taktów z 6/8 na 3/4 pod adresem:
a następnie przekształć
1. ćwiczenie 4 na stronie 25 (podręcznik "Nasza muzyka" cz. 5) z taktu 3/4 na 6/8,
2. ćwiczenie 6 na stronie 25 z taktu 6/8 na 3/4 i 
3. ćwiczenie 9 na stronie 26  taktu 6/8 na 3/4/
Ćwiczenie wykonaj w zeszycie w pięciolinię. Rezultat prześlij zdjęciem na telefon pod nr 607-983-576 do dnia 24 marca 2020 r.
Kształcenie słuchu
Drogi uczniu!
Powtórz sobie wiedzę o interwałach złożonych (strona 47 w podręczniku "Nasza muzyka" cz. 5)
Następnie wejdź na stronę www.ksztalceniesluchu.edu.pl
zaakceptuj instalację programu adobe flash player (wówczas program będzie działał)
wybierz zakładkę interwały złożone, po rozwinięciu zakładki wybierz nr 16 - rozwiną się przykłady interwałów złożonych, które należy określić (wpisać symbol interwału złożonego) - wykonaj zadanie a następnie wciśnij przycisk sprawdź - wynik prześlij zdjęciem na  adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 30.03.2020 r.
Kształcenie słuchu
Drogi uczniu!
Wykonaj ćwiczenie nr 1 (krzyżówka) ze strony 40 w podręczniku "Nasza Muzyka" cz. 5. Pamiętaj, nie wystarczy przesłać samego hasła, ale całą krzyżówkę z hasłem.
Rezultat w postaci zdjęcia lub skanu prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 2 kwietnia 2020 r.
Powodzenia.
Kształcenie słuchu
Drogi Uczniu,
zapisz dyktando. Jest ono zachowane w tonacji Es-dur, w takcie 3/4 i rozpoczyna się dźwiękiem es1 (półnuta z kropką). Puls ćwierćnutowy jest słyszalny w głosach akompaniujących. Dyktando ma 15 taktów.
https://www.youtube.com/watch?v=uMlxM69ZJFA   (od początku do 0:48  - główna linia melodyczna)
Staraj się, słuchając, zapamiętywać jak najwięcej. Wykorzystuj swoją pamięć muzyczną!  Maksymalna liczba odtworzeń to 10 (preferowana: 8). Im mniej, tym lepiej. :)
Zapisane dyktando zdjęciem lub skanem prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 06.04.2020.
Kształcenie słuchu

Drogi uczniu!
Proszę o zapisanie w zeszycie nutowym 3 próbnych dyktand melodycznych dostępnych w filmiku na you-tube pod adresem:

https://www.youtube.com/watch?v=2tkIqpRVT1c&list=TLPQMTkwMzIwMjBbkR7nMp8C7g&index=4.
Dyktanda te mają Cię przygotować do samodzielnego zapisu dyktanda w tonacji D-dur, które jest dostępne pod adresem:

https://www.youtube.com/watch?v=V5s16bPU8JQ
Dyktando zapisane w zeszycie w pięciolinię proszę przesłać zdjęciem lub skanem do 6 kwietnia 2020 r. na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,

dzisiejsza lekcja jest poświęcona na uzupełnienie zaległości lub poprawienie błędów z poprzednich zajęć. Wszystkie lekcje muszą zostać uzupełnione do dn. 15.04.2020 r. włącznie, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..  W przypadku braku kompletu materiału zostanie/ną wystawiona/ne stosowna/e ocena/y.

Kształcenie słuchu

Drogi uczniu!

Proszę o zapisanie w zeszycie nutowym próbnego dyktanda melodycznego dostępnego w filmiku na you tube pod adresem:

https://www.youtube.com/watch?v=FRYnbMtvpEw

Dyktando to ma Cię przygotować do samodzielnego zapisu 8-taktowego dyktanda w tonacji G-dur, które jest dostępne pod adresem:

https://www.youtube.com/watch?v=SMMwOW71hMw

Jak już zapiszesz 8-taktową melodię zagraj ją na swoim instrumencie i sprawdź, czy melodia zapisana przez Ciebie brzmi tak samo, jak ta zaprezentowana na filmie.

Dyktando zapisane w zeszycie w pięciolinię proszę przesłać zdjęciem lub skanem do 20 kwietnia 2020 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,

przypomnij sobie treść zajęć dotyczących grupowania w taktach ćwierćnutowych i ósemkowych. Następnie zapoznaj się z pierwszą stroną załączonego pliku (przekształcanie taktów). W dalszej kolejności obejrzyj filmiki nt. przekształcania taktów:
https://www.youtube.com/watch?v=XSKbhWy91cw

https://www.youtube.com/watch?v=3_ajt2_V3TE

https://www.youtube.com/watch?v=2OM1Ea5DjjI

Zapisz przykłady w zeszycie a później rozwiąż zadanie 3A, B oraz 4A (druga strona załączonego pliku). Wystukaj rytmy z tych przykładów, licząc na głos.
Wyniki swojej pracy wyślij na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 24.04.2020 r.

Plik

Kształcenie słuchu
Drogi Uczniu,
wejdź na stronę www.dur-moll.pl – rozpoznaj 10 interwałów (dźwięk trąbki), 10 trójdźwięków w przewrotach (z wyłączeniem trójdźwięków zmniejszonych w przewrotach). Każde ćwiczenie wykonaj trzykrotnie. Zrób zdjęcie wyników oraz prześlij jeden najlepszy z interwałów i jeden najlepszy z trójdźwięków. Przed przystąpieniem do rozpoznawania – przypomnij sobie brzmienie.

Następnie wróć do strony początkowej i wybierz zakładkę "Jaka to tonacja" i wykonaj 10 przykładów, zrób zdjęcie wyników s wojej pracy prześlij do dn. 28.04.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu

Drodzy uczniowie,

proszę o poświęcenie dzisiejszych zajęć na uzupełnienie zaległości. Od 06.05.2020 r. nie będę sprawdzała zaległych prac, a ich brak spowoduje wystawienie ocen niedostatecznych.

Kształcenie słuchu

Drogi uczniu!
Zapisz w zeszycie dyktando 8-taktowe w tonacji F-dur z jednym bemolem (pamiętaj o znaku przy kluczu) pod adresem:

https://www.youtube.com/watch?v=u5-iJgBtK0k
Zastanów się czy melodia idzie do góry, czy w dół. Podpowiem, że w większości taktów dźwięki idą po kolei lub się powtarzają, tylko w takcie 5 i pomiędzy 5 a 6 jest inaczej. Dyktando musi skończyć się w tonacji (więc jeśli jest w F-dur, to kończy się na f).
Zatem do dzieła

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,
Wejdź na stronę http://www.dur-moll.pl, zaakceptuj adobe flash player (jeśli pojawi się informacja "czy zezwolić programowi na wprowadzanie zmian trzeba wcisnąć zezwól), wybierz D7 w przewrotach i poćwicz sobie trzy razy po 10 przykładów. Za każdym razem zrób zdjęcie swoim wynikom, a na koniec prześlij najlepszy wynik ćwiczenia (10 przykładów). Słuchając D7 zwróć uwagę, czy występuje sekunda, a jeśli tak, to w którym miejscu oraz jak rozwiązuje się ta D7 na Tonikę (w głowie zaśpiewaj sobie jej rozwiązanie). Następnie powtórz wiadomości o przewrotach trójdźwięków:
zbuduj trójdźwięki, które ukazane są w nagraniu (materiał mniej więcej od 3'50 do 4'02 minuty filmu).
Wyniki swojej pracy prześlij do 12.05.20 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.l
Kształcenie słuchu 12.05.2020
Drogi Uczniu,
w ramach dzisiejszych zajęć proszę zapisać dyktando melodyczno-rytmiczne. Ściągnij plik graficzny, w którym wypełnione są niektóre miary taktów - będzie łatwiej. Dyktando zawarte jest w pliku muzycznym. Zachowane jest ono w tonacji d-moll, w takcie 4/4; rozpoczyna się przedtaktem (jest już on zapisany). Puls podany został na początku nagrania. Pisząc, zwracaj uwagę na: czy melodia porusza się "po gamie", czy powtarza się jakiś dźwięk, czy słyszalny jest fragment jakiegoś trójdźwięku, a może w melodii mamy jakiś większy skok?
Po zapisaniu dyktanda proszę o jego zaśpiewanie. Powodzenia!

Wyniki pracy prześlij do dn. 15.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Nagranie


 

 

Kształcenie słuchu 14.05.2020

Drogi Uczniu,
dzisiejsze zajęcia poświęć na izipełnienie lub poprawienie zadań wg wskazówek otrzymanych od nauczyciela.

Poprawione prace prześlij do 19.05.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu 19.05.2020

Drogi Uczniu,
w ramach dzisiejszych zajęć proszę ściągnąć pliki i wykonać zadania:
- jedno nagranie obejmuje 10 interwałów - do rozpoznania i zapisania,
- drugie nagranie obejmuje 8 akordów (uwaga - trójdźwięki durowe i molowe mogą być w przewrotach, dodatkowo może pojawić się dominanta septymowa, trójdźwięki zmniejszone i zwiększone) - do rozpoznania i zapisania,
- trzecie nagranie obejmuje dyktando rytmiczne w takcie 3/4 - do zapisania są trzy takty; przypomnij sobie więc grupy rytmiczne wykorzystywane w taktach ćwierćnutowych - dzięki temu będzie Ci łatwiej.
Wystawię z tego ocenę, więc proszę o koncentrację. Jeśli ktoś chce poćwiczyć interwały/akordy przed rozwiązywaniem zadań - polecam stronę http://www.dur-moll.pl

Wyniki pracy prześlij do 22.05.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Akordy

Dyktando rytmiczne

Interwały

Kształcenie słuchu 21.05.2020

Drogi uczniu!
Dzisiaj przypomnimy sobie koło kwintowe z MM:
Jeśli jeszcze nie masz narysuj w zeszycie koło kwintowe tak jak na filmiku
Zapamiętaj informacje zawarte w filmiku
A teraz wykonaj test z koła kwintowego na ocenę!
Rozwiązania zapisz w zeszycie i prześlij mi w formie zdjęcia  do 26.05.2020 r.

Powodzenia!

Kształcenie słuchu 26.05.2020

Drogi Uczniu,
proszę o poćwiczenie realizowania 2-głosowego rytmu w taktach ćwierćnutowych (prawą rękę stukamy długopisem/ołówkiem, lewą stukamy ręką): 2-głosowe ćw. 5 od góry strony w metrum 3/4  str. 29 (plik w załączeniu)
Zwróć uwagę, aby ćwiczenie realizować płynnie, bez przerw, może być w wolnym tempie. Stukając proszę licz głośno. Pamiętaj o podaniu pulsu w pierwszym pustym takcie. Wyniki swojej pracy (nagranie mp3) prześlij do dn. 29.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 

Kształcenie słuchu 28.05.2020
Drogi uczniu!
Dziś zapoznamy się ze skalami modalnymi, które inaczej nazywamy kościelnymi lub średniowiecznymi. Budowa skal modalnych: doryckie, frygijskiej, lidyjskiej i miksolidyjskiej wytłumaczona jest na filmiku poniżej:
Zapoznaj się z gamami modalnymi i zapisz najważniejsze cechy każdej z gam:
dorycka - oryginalna od d - molowa z podwyższonym 6 stopniem
frygijska - oryginalna od e - gama molowa z nietypową sekundą małą miedzy 1 i 2 stopniem gamy
lidyjska - oryginalna od f - durowa z podwyższonym stopniem 4
miksolidyjska - oryginalna od g - durowa z obniżonym 7 stopniem gamy.
Kształcenie słuchu 02.06.2020
Drogi uczniu. Dziś Twoim zadaniem będzie uzupełnienie dyktanda melodycznego utrzymanego w tonacji f-moll.
Otwórz książkę na stronie 85 i wykonaj zadanie 12. Plik dźwiękowy do tego zadania znajduje się w załączniku.

Plik

Kształcenie słuchu 04.06.2020

Drogi uczniu!

Dzisiaj przypomnimy sobie, co to jest progresja. Obejrzyj filmik instruktażowy:

https://www.youtube.com/watch?v=QLN519i0Giw

Przypomniałeś sobie, co to jest progresja, pora na ćwiczenia:

https://www.youtube.com/watch?v=6GHNe25kxa0

Odpowiedzi zapisuj w zeszycie.

Wyniki swojej pracy prześlij do  9 czerwca na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu 09.06.2020

Drogi uczniu!
Dzisiejsze zajęcia poświęcimy na rozwijanie umiejętności rozpoznawania grup szesnastkowych i zapis dyktanda rytmicznego.
W tym celu posłuchaj filmiku pod adresem poniżej. Wykonuj wszystkie polecenia.

Dyktando zapisz w zeszycie a wyniki pracy prześlij do 10 czerwca na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu 16.06.2020

Drogi uczniu!
W ramach ćwiczeń kształcących słuch polecam rozpoznawanie interwałów i trójdźwięków  w przewrotach na www.dur-moll.pl po 10 przykładów oraz rozpoznawanie jaka to nuta w kluczu basowym na tej samej stronie.

 

 

 

Copyright © 2020 Publiczna Szkoła Muzyczna I stopnia w Górsku