^

logo

Kształcenie słuchu

Klasa II c.6

Drodzy Uczniowie!  Drodzy Rodzice!

Proszę o zapoznanie się ze stroną internetową www.dur-moll.pl

Polecam zakładkę „Dla najmłodszych” i zawarte w niej ćwiczenia utrwalające znajomość nut.

W zakładce „Ćwiczenia słuchowe” wybieramy pozycję „Interwały – dźwięk fortepianu”;

Zaznaczamy do słuchania interwały, które już poznaliśmy: pryma, sekunda mała, sekunda wielka, kwarta czysta, kwinta czysta, oktawa.

Życzę dużej ilości punktów. Zróbcie zdjęcia /licznik punktów/ i prześlijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 25.03.2020 r. – chciałabym zobaczyć jak Wam poszło! Zdjęcia mogą być podstawą do wystawienia ocen.

Powodzenia

Joanna Marcinowska

Kształcenie słuchu

Nadal ćwiczymy rozpoznawanie interwałów na str: www.dur-moll.pl
Dodatkowo proszę o wykonanie ćwiczenia 1 A i B/str.56 z książki "Nasza muzyka'
Zdjęcie strony lub skan z wykonaną pracą proszę przesłać do dnia 31.03.2020 na adres:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam

Joanna Marcinowska

Kształcenie słuchu
Otwórz książkę na str 58 - przyjrzyj się instrumentom. poproś rodziców by przeczytali Ci informację o każdym z nich.
Następnie posłuchaj utworu na str.:
przyjrzyj się, którego instrumentu z książki nie ma na tym filmie?
Narysuj go w okienku A na str.59 w książce i podpisz jego nazwę.
W okienku B narysuj ilustrację do wysłuchanego utworu (to co sobie wyobrazisz słuchając utworu...)
Zdjęcie wykonanego zadania prześlij mailem do dnia 02.04.2020 wpisując w tytule imię nazwisko i klasę.

Pozdrawiam

Joanna Marcinowska

Kształcenie słuchu 
Nadal wykonujemy ćwiczenia ze strony: www.dur-moll.pl
Wybieramy interwały: pryma, sekunda mała i wielka,kwarta, kwinta, oktawa
Wykonujemy minimum 30 przykładów. Zdjęcie najlepszego wyniku przesyłamy drogą mailową.
Dodatkowo proszę zapoznać się z tematem: Określenia wykonawcze (książka str.39) I wykonać ćw. 1, 2 i 3
W ćw. 2 należy samodzielnie wybrać  utwór.
Zdjęcia wykonanych prac zarówno bierzących jak i zaległych proszę przesłać do 15.04.2020 Jeszcze raz bardzo proszę o terminowe przesyłanie prac ( oczywiście jeśli to możliwe)

Pozdrawiam

Joanna Marcinowska

Kształcenie słuchu

lekcja 5

Wiesz już że interwał to odległość między dwoma dźwiękami.

Przypomnij sobie lub poszukaj w książce jak zbudowane są znane już Tobie interwały: 2; 2>; 4; 5; 8

Zapisz je w zeszycie i przy każdym z nich  zaznacz jaka to odległość ( ile stopni), a także ile to całych tonów i półtonów.

Następnie wykonaj w książce ćw. 7 i 8 ze str.55

Wykonane zadania prześlij do 20.04.2020 na mój adres mailowy

Kształcenie słuchu
lekcja 6
Otwórz książkę na str.81 i zapoznaj się z tematem: Tercje
Zwróć szczególną uwagę na wiadomości w żółtej ramce:
1) są dwa rodzaje tercji - jakie?
2) tercja to odległość między dwoma dźwiękami
    a) odległość ilu stopni?
    b) odległość ilu całych tonów i ilu półtonów?
Następnie wykonaj ćw. 2 ABC

Zdjęcie swojej pracy prześlij drogą mailową do 23.04.2020

Kształcenie słuchu
Lekcja 7
Obejrzyj film :
I wykonaj w zeszycie polecenia z tego filmu
Następnie otwórz książkę na str.83 i wykonaj ćwiczenia 3, 4 i 5.
W ćw. 3 wykorzystaj tylko dźwięki gamy C-dur (bez znaków chromatycznych - krzyżyków i bemoli)

 Zdjęcia prześlij do 26.04.2020

Kształcenie słuchu
Lekcja 8
Odwiedź stronę www.dur-moll.pl
W zakładce interwały zaznacz znane Ci interwały (1;2>;2;3>;3;4;5;8) i rozpoznaj minimum 20 przykładów (może być więcej).
Następnie w zeszycie nutowym na pięciolinii zapisz nutami każdy z tych interwałów i podpisz każdy zapisany interwał symbolem którym go oznaczmy (jak wyżej w nawiasie)

Zdjęcia liczników i zapisanych interwałów prześlij do 30.04.2020

Kształcenie słuchu
Lekcja 9
Ćwiczymy interwały
Ćw7/83- zagraj na swoim instrumencie interwały zapisane w ćwiczeniu, rozpoznaj i podpisz każdy
Ćw 8/83- od każdego podanego dźwięku zbuduj w górę lub w dół tercję małą lub wielką (3> lub 3) i podpisz jaką tercję zbudowałeś.

Zdjęcie wykonanych ćwiczeń prześlij do 07.05.2020

Kształcenie słuchu
Lekcja 10
Zapoznaj się z tematem "Polonez" (książka str.65)
Znajdź utwór, który jest polonezem i wysłuchaj go. Podobało się?

Napisz tytuł i nazwisko kompozytora  i prześlij do 12.05.2020. Ja również chętnie posłucham :)

Kształcenie słuchu 12.05.2020
Lekcja 11
Piosenka pt."Była sobie żabka mała"
Otwórz książkę na str 84 i włącz film:
Posłuchaj melodii granej na dzwonkach.
 To jest melodia piosenki pt."Była sobie żabka mała" zapisanej w książce u góry strony.
Naucz się śpiewać tę piosenkę. Gdy już będziesz umiał ją śpiewać spróbuj, słuchając melodii granej na dzwonkach, zapisać w książce brakujące dźwięki w miejscach zaznaczonych na pięciolinii szarym kolorem. Pamiętaj, że dźwięki mają też rytm (!)

Dasz radę? Spróbuj  i prześlij mi efekt swojej pracy (tj. zdjęcie zapisanej w książce melodii) do 14.05.2020

Kształcenie słuchu 14. 05. 2020

Lekcja 12

Trójdźwięk durowy
Pamiętasz trójdźwięki wesołe i smutne? Trójdźwięk wesoły to trójdźwięk durowy.
Obejrzyj na YouTube film o budowaniu trójdźwięku durowego: 
Muzyczna przygoda lekcja 19
Następnie w zeszycie nutowym zbuduj samodzielnie takie trójdźwięki od dźwięków:c1; e1; g1

Prześlij mi zdjęcie swojej pracy do 17.05.2020

Kształcenie słuchu 19.05.2020

Lekcja 13

Obejrzyj na YouTube film o budowaniu trójdźwięków molowych: Muzyczna przygoda l.20
Następnie w zeszycie nutowym zbuduj samodzielnie trójdźwięki molowe od dźwięków c1; e1; g1

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij do 21.05.2020

Kształcenie słuchu 21.05.2020

Lekcja 14

Czas na nadrobienie zaległości.

Proszę o przesłanie zaległych prac

Kształcenie słuchu 26.05.2020

Lekcja 15

Powtarzamy wiadomości
1) Przypomnij sobie budowę gamy durowej
2) Zapisz w zeszycie nutowym półnutami gamy: C-dur i G-dur
  - pamiętaj o znakach przykluczowych (jeśli są)
  - zaznacz wszystkie półtony oraz stopnie gamy na których są półtony

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij do 28.05.2020

Kształcenie słuchu 28.05.2020

Lekcja 16

Powtarzamy wiadomości cd.
1) Zapisz w zeszycie jeszcze raz gamę C-dur  ćwierćnutami  w metrum 4\4
 i game G-dur  ósemkami w metrum 2/4
2) Zaznacz w gamach stopnie, na których jest zbudowana triada (T S D)
3) Zapisz w zeszycie trójdzwięki triady w tonacji C-dur i G-dur; pod każdym podpisz symbolem (TSD) jaki to trójdzwiek!!! Pamiętaj o znaku przy kluczu (jeśli jest)

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij do 31.05.2020

Kształcenie słuchu 02.06.2020
Lekcja 17
Z okazji wczorajszego Święta składam Wszystkim Dzieciom życzenia zdrowia, radości i sukcesów w nauce🤗
Wejdź na stronę www.dur-moll.pl
Otwórz zakładkę "Trójdźwięki w pozycji zasadniczej'', zaznaczając do rozpoznawania trójdźwięki durowe i mollowe (minorowe) i wykonaj przynajmniej 20 przykładów

Zdjęcia liczników prześlij do 04.06.2020

Kształcenie słuchu 04.06.2020
Lekcja 18
Muzyczny detektyw - książka str.96
Wykonaj polecenia i odpowiedz na pytania z ćw. 1 A i B
Następnie zaśpiewaj obie melodie solmizacją i literami.

Zdjęcia wykonanej pracy prześlij mi do 07.06.2020

Kształcenie słuchu 09.06.2020
Lekcja 19
Czy wiesz co to jest opera?
W książce na stronie 98 są informacje na ten temat. Zapoznaj się z nimi. Wybierz na YouTube dowolny utwór operowy, posłuchaj i napisz mi czego słuchałeś i czy podobał Ci się ten utwór.
Spróbuj określić również jakim głosem operowym jest śpiewany wybrany przez Ciebie utwór.

Zapisz imię i nazwisko kompozytora oraz tytuł utworu, a także nazwę głosu operowego i prześlij mi te informacje do 12.06.2020

Kształcenie słuchu 23.06.2020

Rozwiąż krzyżówkę ze str. 133

Kształcenie słuchu 23.06.2020

Piosenka pt. Smutny fortepian
- zaśpiewaj literowo i solmizacją melodie piosenki 
- naucz się słów
- zaśpiewaj piosenkę
UDANYCH WAKACJI:)

Rytmika

Proszę wykonać ćwiczenia 6-9 ze str.53 /książka "Nasz muzyka"
Zdjęcia wykonanych ćwiczeń należy przesłać na adres:   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do dnia 01.04.2020

Pozdrawiam

Joanna Marcinowska

Rytmika
Zapoznaj się z tematem :
Grupy szesnastkowe (książka str 45)
Naucz się wyklaskiwać ćw. 1 i ćw. 3  licząc na głos do 4 lub do 3 zgodnie z metrum.
Następnie otwórz książkę na str. 50 i odpowiedz na pytanie:
Jaka grupa szesnastkowa jest wykorzystana w tańcach ludowych w ćw 1 A, a jaka w ćw.1 B?
Odpowiedź prześlij mailem do dnia 15.04.2020
Pozdrawiam
Joanna Marcinowska

Rytmika

lekcja 2

Grupy szesnastkowe

Wykonaj w książce ćw 4 A i B/str46

Pamiętaj o prawidłowych odległościach między nutami (A i B), a także o tym, by w dolnym głosie (B) grupy szesnastkowe były zapisane w odpowiednich miejscach w stosunku do Górnego głosu.

Naucz się wyklaskiwać prawą ręką rytm górnego głosu  , a lewą ręką rytm dolnego głosu. Spróbuj wyklaskać obydwa głosy jednocześnie.

Wykonane ćwiczenia prześlij do 20.04.2020 na mój adres mailowy

Rytmika
Lekcja 3
Obejrzyj filmy
Następnie wykonaj w książce ćw 7 i 8 str.46
Spróbuj  wykonać nogami z taktowaniem rytmy z ćw. 7
Może uda Ci się nagrać filmik chociaż jednego rytmu?
Zdjęcie (a może i filmik) wykonanych zadań prześlij do 26.04.2020

Miłej pracy👯

Rytmika

Lekcja 4

Grupy szesnastkowe
Obejrzyj film "Grupy rytmiczne w taktach ćwierćnutowych" na str.:
Następnie otwórz książkę na str.60 i zapoznaj się z wiadomościami w żółtych ramkach.
Wykonaj ćw.2/60 4/61 i 5/61
Gdy już wykonasz ćwiczenia obejrzyj kolejny film: 
,,Rytmika- ósemka z kropką szesnastka (podskok)
Poćwicz wykonanie tej grupy rytmicznej tak jak nauczycielka na obejrzanym filmie

Zdjęcia wykonanych ćwiczeń( może również film) prześlij do 12.05.2020

Rytmika 14. 05. 2020

Lekcja 5

Otwórz książkę na str. 91 i wyklaszcz rytm utworu "Hurra-Polka" (ćw 1A)
Jakie grupy szesnastkowe występują w tym utworze?
Zapisz je w zeszycie nutowym.
Następnie wyklaszcz rytm utworu "Taniec góralski" (ćw 1C/91) i zapisz w zeszycie grupy Szesnastkowe występujące w tym utworze.
Zaznacz nr każdego ćwiczenia.
Pamiętaj: gdy zapisujesz sam rytm lub melodię - grupy rytmiczne łączysz górną kreską.
W piosenkach (czyli melodia ze słowami) wartości rytmiczne zapisujemy z chorągiewkami!

Zdjęcia swojej pracy prześlij do 17.05.2020

Rytmika 28. 05. 2020

Lekcja 6

Wysłuchaj uważnie, stukając puls, utworu:
Jak nazywa sie ten taniec i jakie ma metrum? (na ile liczymy)
Odpowiedz przeslij do 31.05.2020

Rytmika 04. 06. 2020

Lekcja 8

Przypomnij sobie taktowanie na 2/4, 3/4, 4/4, 5/4 (dla tych co nie pamiętają - jest w książce z klasy I) oraz 6/4 (Książka kl.II str. 23) 
Następnie ułóż własny rytm w wybranym przez siebie metrum (dwa takty) i zapisz go w zeszycie.
Rytm wykonaj nogami z taktowaniem.

Poproś rodziców aby nagrali filmik wykonywanego przez Ciebie ćwiczenia  i przesłali go razem z zapisanym rytmem do 07.06.2020

Rytmika 25. 06. 2020

Piosenka pt. Smutny fortepian

- wyklaszcz rytm piosenki (ksiązka str.132)

 

 

Copyright © 2020 Publiczna Szkoła Muzyczna I stopnia w Górsku