^

logo

Audycje muzyczne - otwórz plik

Termin realizacji zadań do 31 marca 2020 r. nadsyłanie prac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne

Fagot i kontrafagot:

Drogi Uczniu,

zapoznaj się z  treścią podręcznika ze str. 91–92, obejrzyj filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=YBqzsWuOI2E

oraz posłuchaj przykładów muzycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=oOfzMjwQP0s

https://www.youtube.com/watch?v=V6ptUPkPNYI

https://www.youtube.com/watch?v=9IIhe3vEp-0 (kontrafagot – odmiana fagotu)

Sporządź w zeszycie notatkę, która będzie zawierała najważniejsze informacje nt. instrumentu (skala, barwa, technika gry, zapis oraz cechy charakterystyczne instrumentu). Wyniki swojej pracy wyślij do 21.04.2020 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne

Drogi Uczniu,

zapoznaj się z treścią podręcznika ze str. 88-89, obejrzyj filmik: 

https://www.youtube.com/watch?v=9r5jiuQP-_M

oraz posłuchaj przykładów muzycznych: 

https://www.youtube.com/watch?v=B6xh3pttmQA

https://www.youtube.com/watch?v=YdokyU1kE18 

https://www.youtube.com/watch?v=Qf1ZChhsl3E

Sporządź w zeszycie notatkę, która będzie zawierała najważniejsze informacje nt. instrumentu (skala, barwa, technika gry, zapis oraz cechy charakterystyczne instrumentu). Wyniki swojej pracy wyślij do 30.04.2020 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne

Drodzy uczniowie,

proszę o poświęcenie dzisiejszych zajęć na uzupełnienie zaległości. Od 04.05.2020 r. nie będę sprawdzał zaległych prac.

Audycje muzyczne
Drogi Uczniu,
zapoznaj się z treścią podręcznika ze str. 89. Następnie obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=6rMuSimSIzw
Posłuchaj przykładów muzycznych brzmienia saksofonu:
saksofon z towarzyszeniem orkiestry: https://www.youtube.com/watch?v=i4XE0NsTgjM (pierwsze 5 min.)
kwartet saksofonowy (różne odmiany saksofonu): https://www.youtube.com/watch?v=tCCCH3Uit14

Zapisz w zeszycie najważniejsze informacje nt. saksofonu. Wyniki prześlij do 14.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audycje muzyczne 21.05.2020
Drogi Uczniu,

ściągnij poniższy plik i rozwiąż zadania podsumowujące zagadnienia związane z instrumentami dętymi drewnianymi. Możesz korzystać z podręcznika. Wyniki prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 25.05.2020 r.

Plik

Audycje muzyczne 28.05.2020

Drogi Uczniu,

proszę o przeczytanie wprowadzenia nt. instrumentów dętych blaszanych z podręcznika (strona 93-94).

Audycje muzyczne 05.06.2020

Drogi Uczniu,
tematem dzisiejszych zajęć jest trąbka. Bardzo proszę o obejrzenie filmiku
a następnie przeczytanie treści z podręcznika ze str. 94 - 95. Zapisz w zeszycie kilka najważniejszych informacji.
Wyniki prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 11.06.2020 r.
Na wszelkie zaległości czekam do 11.06.20 r. Ich nieuzupełnienie wpłynie na ocenę końcową.

Kształcenie słuchu - otwórz plik

Termin realizacji zadań do 31 marca 2020 r. nadsyłanie prac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,
zapoznaj się z filmami:
https://www.youtube.com/watch?v=KK9sh9J5ajs (przypomnij sobie, że - oprócz taktów ćwierćnutowych, czyli 2/4, 3/4, 4/4, 5/4, istnieją również takty ósemkowe, czyli takie, w których to ósemka, a nie ćwierćnuta, jest główną wartością; najważniejsze takty ósemkowe to: 3/8, 6/8 -> zignoruj informacje w filmie o takcie 2/8 i 4/8).
Wypisz wszystkie grupy rytmiczne w taktach ósemkowych.
Następnie zapoznaj się z zasadami grupowania w taktach ćwierćnutowych i ósemkowych. Wszystkie ćwiczenia przepisz do zeszytu. Pamiętaj, by przepisać również przykład, który trzeba rozwiązać, a nie jedynie samo rozwiązanie.

Wyniki swojej pracy prześlij do 03.04.2020 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,
przypomnij sobie poprzednią lekcję. Po pobraniu pliku załączonego do obecnej lekcji, rozwiąż zadanie 5. W razie potrzeby, obejrzyj ponownie filmy nt. grupowania wartości.
Po wykonaniu zadania - naucz się płynnie wystukiwać powstały rytm w takcie 3/4. Następnie - wykorzystując ten rytm - zrealizuj go głosem, śpiewając przy tym gamę B-dur (na przemian w górę, w dół, w górę i w dół).

Wyniki swojej pracy (rozwiązane zadanie 5) prześlij do dn. 06.04.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Realizacja ćwiczenia rytmicznego oraz śpiewanie gamy B-dur w rytmie z zad. 5 zostanie sprawdzone po powrocie na zajęcia stacjonarne.

Otwórz plik

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,

przypomnij sobie treść zajęć dotyczących grupowania w taktach ćwierćnutowych i ósemkowych. Następnie zapoznaj się z pierwszą stroną załączonego pliku. W dalszej kolejności obejrzyj filmiki nt. przekształcania taktów:
https://www.youtube.com/watch?v=XSKbhWy91cw

 https://www.youtube.com/watch?v=3_ajt2_V3TE

 https://www.youtube.com/watch?v=2OM1Ea5DjjI

 Zapisz przykłady w zeszycie a później rozwiąż zadanie 3A, B oraz 4A. Wystukaj rytmy z tych przykładów, licząc na głos.
Wyniki swojej pracy wyślij na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 21.04.2020 r.

Otwórz plik

Kształcenie słuchu
Drogi Uczniu,
powtórz treść poprzednich zajęć, obejrzyj ponownie filmy instruktażowe, a następnie rozwiąż zadanie 3E oraz 4B z kartki załączonej do poprzedniej lekcji.
Wyniki swojej pracy prześlij do 24.04.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kształcenie słuchu
Drogi Uczniu,
wejdź na stronę www.dur-moll.pl – rozpoznaj 10 interwałów. Ćwiczenie wykonaj trzykrotnie. Wykonaj zdjęcie wyników oraz prześlij najlepszy. Przed przystąpieniem do rozpoznawania – powtórz sobie brzmienie interwałów.
Pamiętając o zasadach grupowania, wymyśl swój własny, urozmaicony rytm ujęty w trzech taktach w metrum ¾. Następnie – zaśpiewaj w tym rytmie gamę A-dur.
Wyniki swojej pracy prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 28.04.2020 r.
Kształcenie słuchu
Drodzy uczniowie,

proszę o poświęcenie dzisiejszych zajęć na uzupełnienie zaległości. Od 04.05.2020 r. nie będę sprawdzał zaległych prac.

Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,
przypomnij sobie, a następnie zaśpiewaj gamę F-dur i jej triadę harmoniczną. Zapisz dyktando melodyczno-rytmiczne zachowane w ten tonacji (ściągnij plik muzyczny oraz grafikę - niektóre takty są już zapisane, dlatego musisz uzupełnić resztę; puls ćwierćnutowy podany jest na początku nagrania).
Wyniki pracy prześlij do 08.05.20 r. na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Plik

 

 


Kształcenie słuchu

Drogi Uczniu,
zapoznaj się z załączonym plikiem. Znajdziesz tam informacje nt. nowego interwału - trytonu (6 półtonów) oraz - nt. jego występowania w gamach durowych. Zapisz najważniejsze informacje w zeszycie. W dalszej kolejności - rozwiąż zadanie 1, obejrzyj film:  https://www.youtube.com/watch?v=a6PQNR2NWDI  i - rozwiąż zadanie 3.

Wyniki swojej pracy prześlij do 12.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Plik

Kształcenie słuchu 14. 05. 2020
Drogi Uczniu,
dzisiejsze zajęcia poświęć na powtórzenie treści z poprzednich zajęć oraz na poprawienie zadań wg wskazówek otrzymanych od nauczyciela.
Poprawione prace prześlij do 19.05.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kształcenie słuchu 19. 05. 2020

Drogi Uczniu,
przypomnij sobie treści ostatniej lekcji - tryton. Poniżej załączony jest plik muzyczny, w którym zaprezentowane jest brzmienie trytonu. Proszę o odsłuchanie interwału i jego zaśpiewanie. Oprócz tego - na zdjęciu można odnaleźć informacje o podziale interwałów na konsonanse i dysonans. Zapoznaj się z definicjami i zapisz je w zeszycie.
W dalszej kolejności ściągnij plik muzyczny z różnymi interwałami. Rozpoznaj je i zapisz. Pod rozpoznanym interwałem zapisz literkę "K", jeśli jest to konsonans oraz "D", jeśli jest to dysonans. Za zadanie otrzymasz ocenę. Jeśli chcesz powtórzyć sobie brzmienie interwałów przed wykonaniem ćwiczenia - polecam stronę http://www.dur-moll.pl

Wyniki pracy prześlij do 22.05.2020 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Interwały

Tryton

Kształcenie słuchu 21. 05. 2020

Drogi Uczniu,
proszę odświeżyć sobie informacje nt. wszystkich poznanych interwałów. W ramach powtórzenia - nazwij każdy interwał w zadaniu 8 ze zdjęcia z poprzedniej lekcji.
Dla chętnych - zachęcam do wykorzystania strony http://www.dur-moll.pl/fortepian.htm , poćwiczyć tam  rozpoznawanie interwałów i przesłać mi zdjęcia wyników szczegółowych.
Wyniki swojej pracy prześlij do 26.05.20 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kształcenie słuchu 26. 05. 2020
Drogi Uczniu,
proszę o ściągnięcie załączonych plików. Rozwiąż zadanie 7 i 8 ze zdjęcia dołączonego do lekcji z 19 maja. Przed przystąpieniem do zadania 7 przypomnij sobie, jak rozwiązuje się 4< (na zewnątrz), a jak 5> (do środka). Jeśli usłyszysz, że tryton rozwiązuje się do środka na tercję wielką, wówczas została zagrana kwinta zmniejszona. Jeśli zaś rozwiązuje się na zewnątrz, na sekstę małą - mamy do czynienia z kwartą zwiększoną.
Wyniki swojej pracy prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 29.05.2020 r.

Plik 1

Plik 2

Kształcenie słuchu 28. 05. 2020

Drogi Uczniu,

dziś poćwiczymy Twój słuch oraz poczucie rytmu. Proszę o rozwiązanie zadania 14 (dołączone zdjęcie) oraz o zapisanie dyktanda rytmicznego w takcie 4/4 (cztery takty). Aby rozwiązać zadanie 14, najpierw popatrz dokładnie na poszczególne przykłady, zwróć uwagę na kierunek melodii, większe skoki, powtarzane dźwięki, rytm. Aby zapisać dyktando - przypomnij sobie, jakie grupy występują najczęściej w taktach ćwierćnutowych, a później - uważnie słuchaj każdej miary taktu. Nie zapominaj o tym, by cały czas myśleć o pulsie. Zadania znajdują się w załączonych plikach. Wyniki swojej pracy prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 02.06.2020 r.

Plik 1

Plik 2


 

Kształcenie słuchu 02.06.2020

Drodzy Uczniowie,

wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka! :) Z tej okazji nic Wam nie zadaję.

Proszę jedynie o utrwalenie wiadomości z ostatnich zajęć zdalnych.

Uczniów, którzy mają zaległości - a w szczególności tych zagrożonych - proszę o niezwłoczne uzupełnienie lekcji.

Kształcenie słuchu 05.06.2020

Drogi Uczniu,
dziś kontynuujemy ćwiczenie Twojego słuchu. Tym razem będziesz rozpoznawał interwały i trójdźwięki. Przypomnij sobie, jakie znasz interwały oraz - jak je rozpoznajemy. Poza tym - odśwież sobie informacje nt. trójdźwięków (jakie mamy trójdźwięki? są cztery różne! oraz - z jakich interwałów są zbudowane?).
Ściągnij poniższy obraz i pliki muzyczne oraz rozwiąż zadania:
- zad. 3 przykład a,
- zad. 6 przykład a.
Dopisane nuty w zad. 3 i 6 muszą utworzyć - wspólnie z tą, która jest już zapisana - taki interwał/trójdźwięk, który zagrałem. Dlatego - w pierwszej kolejności rozwiązywania tych zadań zawsze najpierw rozpoznaj interwał/trójdźwięk, a dopiero później zapisz prawidłową wysokość dźwięku. Powodzenia.
Wyniki prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 09.06.2020 r.

Na wszelkie zaległości czekam do 11.06.20 r. Ich nieuzupełnienie wpłynie na ocenę końcową.

Plik 1

Plik 2

 


 

Kształcenie słuchu 09.06.2020

Drogi Uczniu,

sprawdź, czy zrealizowałeś wszystkie lekcje. Jeśli tak - gratuluję Ci. Jeśli nie - przypominam, że na zaległości czekam do 11.06.2020 r. Po tym terminie wystawiam oceny.

Kształcenie słuchu 23.06.2020
Drodzy Uczniowie, 
zachęcam do wykorzystania strony  http://www.dur-moll.pl - możesz tam doskonalić swoje umiejętności słuchowe (rozpoznawanie interwałów, trójdźwięków). Jeśli chcesz sobie powtórzyć jakieś tematy, polecam skorzystać z kanału Muzyczna Przygoda na YouTube:

Wybierz numer lekcji odpowiadający zagadnieniu, z którym nie czujesz się pewnie. Film obejrzyj uważnie.

Kształcenie słuchu 25.06.2020

 

Drodzy Uczniowie, 
zachęcam do wykorzystania strony  http://www.dur-moll.pl - możesz tam doskonalić swoje umiejętności słuchowe (rozpoznawanie interwałów, trójdźwięków). Jeśli chcesz sobie powtórzyć jakieś tematy, polecam skorzystać z kanału Muzyczna Przygoda na YouTube:

Wybierz numer lekcji odpowiadający zagadnieniu, z którym nie czujesz się pewnie. Film obejrzyj uważnie.

Życzę udanych wakacji.

 

 

Copyright © 2020 Publiczna Szkoła Muzyczna I stopnia w Górsku