^

logo

Kształcenie słuchu

Drodzy Uczniowie!   Drodzy Rodzice!

Proszę o zapoznanie się ze stroną internetową  www.dur-moll.pl

W zakładce ‘’Dla najmłodszych’’ znajdują się materiały i ćwiczenia, z którymi na pewno sobie doskonale poradzicie 😊

•    Poznajemy instrumenty muzyczne

•    Nuta – dźwięk – klawisz

•    Jaka to nuta?

Zróbcie zdjęcia efektów swojej pracy /licznik punktów/ i prześlijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., mogą one być podstawą do wystawienia ocen.

Powodzenia.

Joanna Marcinowska

Kształcenie słuchu
Proszę przypomnieć sobie co to jest " dźwięk prowadzący"/książka "Nasza muzyka"Str.69/ 
Następnie należy wykonać ćw.3 i 6/str.70
Zdjęcia prac proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 30.03.2020

Pozdrawiam  

Joanna Marcinowska

Kształcenie słuchu
lekcja 3
Nadal wykonujemy ćwiczenia ze strony:
www.dur-moll.pl ( zakładki dla najmłodszych)
Proszę wykonać minimum 20 przykładów z zakładki :nuta-dźwięk-klawisz i jaka to nuta
Zdjęcia liczników proszę przesłać drogą mailową do 15.04.2020
Dodatkowo proszę nauczyć się śpiewać piosenkę "Czarne oczka" str. 69 nazywając nuty solmizacją oraz literami ( jeśli jest kłopot z wysokością dźwięków trzeba sobie pomagać grając tę melodię na swoim instrumencie). Pamiętaj o rytmie !
Zaległe prace proszę uzupełnić do 15.04.2020 (ważne!!!)

Kształcenie słuchu

lekcja 4

Muzyczne łamigłówki

Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 ze str.78

Kształcenie słuchu
lekcja 5
Otwórz książkę na stronie 80 i zapoznaj się z tematem: Lento, moderato, allegro.
Następnie wykonaj ćw 1

Zdjęcie swojej pracy prześlij drogą mailową do 23.04.2020

Kształcenie słuchu
Lekcja 6
Posłuchaj utworów:
Następnie wykonaj ćw2 /str.81 oraz ćw 3 i 4 z tej samej strony
Zdjęcia wykonanych ćwiczeń prześlij do 26.04.2020

Miłego słuchania📢

Kształcenie słuchu
Lekcja 7
Trójdźwięk
Otwórz książkę na str.86 i zapoznaj się z wiadomościami w żółtej ramce.
Czy już wiesz co to jest trójdźwięk?

Jeśli tak to wykonaj ćw1/86 i prześlij mi zdjęcie wykonanego ćwiczenia do 30.04.2020

Kształcenie słuchu
Lekcja 8
Trójdźwięki wesołe i smutne
Trójdźwięki wesołe to trójdźwięki durowe; oznaczamy je "+"
Trójdźwięki smutne to trójdźwięki molowe; oznaczamy je "o"
Zagraj na swoim instrumencie melodię z ćw.1A/87 . Zaznacz w tej melodii wszystkie trójdźwięki w sposób opisany wyżej (+o)
W ćw1B/87 wpisz metrum.
Zaśpiewaj obie melodie solmizacją i literami.

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij do 07.05.2020

Kształcenie słuchu
Lekcja 9
Proszę poćwiczyć na str. :www.dur-moll.pl rozpoznawanie trójdźwięków durowych i molowych (zakładka trójdźwięki w pozycji zasadniczej)
Należy wykonać minimum 20 przykładów ( można więcej:)

Zdjęcie z licznikiem proszę przesłać do 11.05.2020

Kształcenie słuchu 12. 05. 2020
Lekcja 10
Pryma  i oktawa
Otwórz książkę na str.91 i obejrzyj film: 
Gdy wysłuchasz lekcji zbuduj samodzielnie prymy i oktawy od dźwięków podanych w ćw.4/92

Zdjęcie wykonanego ćwiczenia prześlij do dnia 14.05.2020

Kształcenie słuchu 14.05.2020
Lekcja 11
Rozpoznajemy pryma i oktawy
Otwórz stronę : www.dur-moll.pl
W zakładce: interwały zaznacz prymę (1) i oktawę(8) i poćwicz  rozpoznawanie interwałów. Wykonaj przynajmniej 20 przykładów ( może być więcej :)

Zdjęcie licznika prześlij do 17.05.2020

Kształcenie słuchu 19.05.2020

Lekcja 12

Przypomnij sobie co to są półtony i całe tony (książka str.54)
Następnie otwórz książkę na str.97 i zapoznaj się z nowymi interwałami: sekundą małą i sekundą wielką (pamiętasz co to jest interwał? - patrz pryma i oktawa)
W ćw 1B/54 znajdź wszystkie sekundy i zaznacz je.
Kolorem czerwonym sekundę wielką (2), a niebieskim sekundę małą (2>)
Zapamiętaj symbole jakimi je oznaczamy!

Teraz znasz już cztery interwały. Zapisz w zeszycie ich nazwy i symbole jakimi je oznaczamy.

Kształcenie słuchu 21.05.2020

Lekcja 13

Czas na nadrobienie zaległości.

Proszę o przesłanie zaległych prac

Kształcenie słuchu 26.05.2020

Lekcja 14

Powtarzamy wiadomości
1) Przypomnij sobie budowę gamy C-dur
2) Zapisz ją w zeszycie nutowym na pięciolinii całymi nutami
3) Zaznacz niebieskim kolorem półtony i podpisz, które to są stopnie gamy
4) Zaznacz zielonym kolorem tetrachordy

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij do 28.05.2020

Kształcenie słuchu 28.05.2020

Lekcja 15

Powtórzenie wiadomości cd.
1) Wypisz w zeszycie wszystkie poznane interwały;
2) Przy każdym interwale napisz symbol, którym go oznaczamy;
3) Zbuduj na pięciolinii (w zeszycie) każdy z tych interwałów, podpisując właściwym symbolem

Prześlij mi zdjęcie swojej pracy do 31.05.2020

Kształcenie słuchu 02.06.2020
Lekcja 16 
Z okazji wczorajszego Święta składam Wszystkim Dzieciom serdeczne życzenia zdrowia, radości i sukcesów w nauce  🤗
Wejdź na stronę: www.dur-moll.pl w zakładkę interwały - dźwięk fortepianu i zaznacz do rozpoznawania poznane interwały (1;8;2>;2;)
Wykonaj minimum 20 przykładów 
Następnie wejdź w zakładkę interwały - dźwięk trąbki, zaznaczając te same interwały, wykonaj  minimum 20 przykładów.

Zdjęcia liczników prześlij do 04.06.2020

Kształcenie słuchu 04.06.2020

Lekcja 17

Wejdź na stronę www.dur-moll.pl; otwórz zakładkę: trójdźwięki w pozycji zasadniczej i wybierz do rozpoznawania trójdźwięk durowy i mollowy (minorowy).
Wykonaj przynajmniej 20 przykładów. 

Zdjęcie licznika prześlij do 07.06.2020

Kształcenie słuchu 09.06.2020

Lekcja 18

Otwórz książkę na stronie 99 i zapoznaj sie z taktem 5/4.
Na dole strony jest pokazane taktowanie na 5.Naucz się tego taktowania.
odpowiedz również na pytania:
1) Ile ćwierćnut mieści się w takcie  5/4?
2) Ile ósemek mieści sie w takcie 5/4?

Odpowiedzi prześlij do 12.06.2020

Kształcenie słuchu 23.06.2020
Piosenka pt. Jadą, jadą dzieci drogą
  - zaśpiewaj solmizacją i literowo melodię piosenki 

  - nucz się słów

 

Kształcenie słuchu 25.06.2020

 

Zaśpiewaj piosenkę pt. Jadą , jada dzieci drogą
 Udanych  wakacji :)

Rytmika
Proszę obejrzeć film  https://m.youtube.com/watch?v=zyAnPegLCY4&feature=youtu.be /wartości rytmiczne/
Oraz film https://m.youtube.com/watch?v=b-lRuEFA3QY /takt i metrum/
Następnie w zeszytach do rytmiki/pięciolinia/ napisać dwa takty dowolnego rytmu w metrum 2/4; 3/4 i 4/4 / w każdym metrum po 2 takty/
Zdjęcia prac proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 01.03.2020

Rytmika lekcja 2

Wejdź na stronę
wysłuchaj piosenki i pomyśl o czym ona mówi
Następnie otwórz książkę na str. 71, zapoznaj się z tematem Pauzy i wykonaj ćw. 2
Zdjęcie wykonanej pracy przyślij mailem na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dn. 02.04.2020  zaznaczając w temacie imię nazwisko i klasę

Pozdrawiam

Joanna Marcinowska

Rytmika lekcja 3

Ćwiczymy kaligrafię - proszę wykonać ćw.3 str72
Oraz ćw.4 z tej samej strony
Zdjęcia proszę przesłać drogą mailową do 15.04.2020
Zaległe pracę proszę uzupełnić również nie przekraczając tego terminu.

Pozdrawiam

Joanna Marcinowska

Rytmika lekcja 4

Utrwalamy pauzy.

Wykonaj ćwiczenia 5,6 i 7 ze strony 72

W ćw. 6 zwróć uwagę, że niektóre szalki wagi są wyżej, niektóre niżej.

W związku z tym pauzy mogą trwać tyle samo co podane wartości rytmiczne, krócej lub dłużej, w zależności od tego jak układają się szalki wagi.

Wykonane  ćwiczenia prześlij do 19.04.2020

Rytmika
Lekcja 5
Otwórz książkę na str.75. Temat Co już umiemy
Wykonaj wszystkie ćwiczenia z tej strony: 8 A i B; 9; 10 A-F; 11  i 12
Zdjęcia wykonanej pracy prześlij do 28.04.2020

Dużo już umiecie, więc mam nadzieję że pięknie sobie poradzicie😎

Rytmika
Lekcja 6
Uzupełnienie ćwierćnutowe
Otwórz książkę na str.93 i zapoznaj się z wiadomościami a żółtej ramce
Ćw 1
Wyklaszcz następujące wartości rytmiczne licząc na głos:
Cała nuta.           - 1 2 3 4
Półnuta z kropką- 1 2 3
Półnuta.               - 1 2
Pamiętaj że na "raz" jest klaśnięcie, na "dwa" lub na "dwa trzy" lub na "dwa trzy cztery"
tylko liczymy.
Ćw 2
Następnie wykonaj te same wartości rytmiczne co w ćw 1 w następujący sposób:
Na "raz"- klasnąć rękoma zataczając koło tak długo jak trwa nuta
Na "dwa" (dwa trzy lub dwa trzy cztery) - zrób krok (kroki) nogami
Pamiętaj o liczeniu na głos przy wykonywaniu ćwiczenia!
Jak poszło? Na pewno świetnie😀
Brawo👏 właśnie wykonałeś uzupełnienie ćwierćnutowe!
Teraz zapisz uzupełnienie ćwierćnutowe wg podanego wzoru w książce - ćw1ABC

Zdjęcie (a może film) prześlij do 10.05.2020

Rytmika 14.05.2020

Lekcja 7

Uzupełnienie ćwierćnutowe cd.
Przypomnij sobie ćwiczenie z poprzedniej lekcji ( z klaskaniem i krokami)
Otwórz książkę na str. 94 i wykonaj ćw. 3, 4, 5 i 6/94

Zrób zdjęcie wykonanych ćwiczeń i prześlij do 17.05.2020

Rytmika 28.05.2020

Lekcja 9

Wysłuchaj uważnie, stukając puls utworu:
Co to za taniec i jakie ma metrum? (czyli na ile liczymy)
Pamiętaj, że zawsze na "raz'' jest akcent ;)

Odpowiedz prześlij do 31.05.2020

Rytmika 04.06.2020

Lekcja 10

Przypomnij sobie taktowanie na 4/4 (str.15) na 2/4 (str.24) i na 3/4 (str.56)
Następnie wykonaj następujące ćwiczenie:
Ręce taktują na 4/4 - nogi chodzą ćwierćnutami
Ręce taktują na 2/4 - nogi chodzą ćwierćnutami
Ręce taktują na 3/4 - nogi chodzą ćwierćnutami

Poproś rodziców aby nagrali filmik podczas wykonywania przez Ciebie ćwiczenia i przesłali mi do 07.06.2020

 

Rytmika 25.06.2020

Piosenka pt. Jadą, jadą dzieci drogą

- wyklaszcz rytm piosenki

 

Copyright © 2020 Publiczna Szkoła Muzyczna I stopnia w Górsku